Styrelse

Som bostadsrättshavare är du medlem i bostadsrättsföreningen och tillsammans med de övriga medlemmarna äger och förvaltar du föreningens bostäder och gemensamma anläggningar. Den löpande förvaltningen av föreningen och fastigheterna sköts av den, på föreningsstämman, valda styrelsen.

Styrelsen består av förtroendevalda representanter bland de boende och som verkar på frivilligbasis för i bostadsrättsföreningen mot arvode. Det är alltså inte heltidsanställda personer utan personer som utför sitt uppdrag på fritiden eller egen avsatt tid.

Styrelsen väljs vid den årliga föreningsstämman. Ledamöterna och suppleanter väljs för för styrelseuppdrag för högst 2 år. Varje styrelsemedlem har rätt att avgå - med omedelbar verkan - från styrelsen när hon/han själv begär så. Föreningsstämman kan också avsätta styrelsen eller en enskild styrelsemedlem om anledning finns till detta. Styrelsen registreras hos Bolagsverket och när det sker någon förändring i styrelsen skall även detta anmälas till Bolagsverket genom en ändringsanmälan.

Styrelsen består av:

• Ordförande - Rikard Skarp
  • Sekreterare - Nathalie Van Gils
  • Ledamot - Istvan Gabor
  • Ledamot - Martin Nilsson
  • Ledamot - Iris Valgeirsdottir
  • Ledamot - Claes Augustsson
  • Ledamot - Olena Gavryk
  • Suppleant - Dick Johansson
  • Suppleant - Johanna Alfredsson

Valberedning

Föreningen har en valberedning vars uppdrag är att se till att det finns kandidater till årsstämman för att utse en styrelse. Kerstin Sloventa är valberedningens ordförande.